2013. május 13., hétfő

Megmutatta gömbölyödő pocakját a műsorvezető

A ZARA nemrég új üzletet nyitott a WestEndben, mely a megnyitón zsúfolásig meg is telt. A 2000 négyzetméteres ruhabirodalomban a márka igazi szerelmesei azonnal birtokba vették hazánk nyolcadik ZARA üzletét.

Számos híresség is megjelent az eseményen, például Dér Heni, Csonka András, Hajas László és Hargitai Bea, de talán Szekeres Nórára figyeltek fel a legtöbben, aki rafinált ruhában érkezett a rendezvényre.


A TV2 műsorvezetője elmondta, hogy tényleg kisbabát vár, és nem is rejtegette gömbölyödő pocakját.„Tudtuk a párommal, hogy szeretnénk kisbabát – majd egyszer. Nos, most úgy tűnik, elérkezett az idő. A gyermekeim már nagyok, most lesz újra egy kis bébi a családban. Nagyon várja őt már mindenki” – mosolygott a műsorvezető.

„Nem tudom megállni, hogy ne a női osztályon kezdjem a nézelődést, mert a márka igazi rajongója vagyok, de aztán átsétálok szépen a gyerekszekcióba: imádnivaló darabokat kínál a ZARA kicsiknek is. Nagyon tetszik az üzlet elrendezése, az, hogy átjárhatók a területek, és az, hogy színek szerint rendszerezik a ruhadarabokat, így könnyebben megy a válogatás.” - tette hozzá.

Csonka András, színész-műsorvezető, aki saját bevallása szerint a hideg színek szerelmese most sem hazudtolta meg magát, ugyanis világoskék ingben érkezett. Hargitai Bea és Dér Heni viszont a meleg, vad színekre esküsznek. Az üzlet friss, tavaszi-nyári kínálatában viszont mindannyian találtak az ízlésüknek megfelelő ruhákat, és nem is távoztak üres kézzel.


A ZARA nálunk is népszerű 
Az észak-spanyolországi divatmárka Magyarországon eddig 7 üzlettel volt jelen, a sorban 8. pedig a hétvégén megnyitott, WestEnd City Center földszintjén található, több mint 2.000 négyzetméteres (tényleg hatalmas) üzlete.

Spanyolország első számú divatmárkája a két és fél milliárd fontot érő Inditex cégcsoport húzóneve. A céget 1975-ben alapították, ami harminc évvel később a világ egyik leggyorsabban növekvő cégcsoportjává vált a divatiparban. A cégóriás egyébként több, mint 100 céget foglal magában, mindegyiknek megvan a maga feladata: tervezés, kivitelezés, terjesztés. Ehhez a vállalatcsoporthoz tartozik a ZARA, a Pull&Bear, a Massimo Dutti, a Bershka, a Stradivarius, az Oysho, a Zara Home és az Uterqüe. Már több mint 400 városban találkozhatunk a márkával, a világ öt kontinensén, és a terjeszkedés még mindig nem állt meg.

Gyorsétterem, gyorsdivat?
Végezetül egy kis történelem, illetve egy kis érdekesség a márkáról - ha van kedvetek, olvassátok át ezt is. :)
Amancio Ortega Gaona 1963-ban kezdett ruhákkal foglalkozni, az első ZARA bolt - amely a tulajdonos, Amancio Ortega lányáról kapta a nevét - 1975-ben nyitott meg a galíciai A Corunában. Olyan ruhaüzlet volt, amely nem titkoltan azzal szerezte népszerűségét, hogy a drágább, luxuskategóriás (designer) ruhamárkák inspirációja által készítette és kínálta kollekcióit rendkívül kedvező áron. Így a spanyol hölgyek is a legújabb divat szerint öltözhettek. Ez a női lélek legmélyébe hatoló elgondolás már akkor sikeresnek bizonyult, így Ortega sorjában nyíló üzletei elkezdtek Spanyolország-szerte ismertté válni.

Valamikor a ’80-as években született meg a fast fashion (instant fashion, gyorsdivat) ötlete Ortega fejében, ami tulajdonképpen a vásárlói igények azonnali kiszolgálására reagálást, egy gyorsabb rendszert jelentett, és jelent a mai napig. Az alapötlet, hogy a divat nem szezonálisan működik, hanem folyamatosan változik, tulajdonképpen azért zseniális és forradalmi, mert – mint minden nagy gondolat – gyökerestől irtotta ki az addig berögzült szokásokat és alapjaiban formálta újra egy iparág korlátait.
A cég Spanyolországból először Portugália felé terjeszkedett 1980-ban, majd ’89-ben az Egyesült Államokban nyitott üzletet, ’90-ben pedig Franciaországban. A kilencvenes évek során további hetven országban jelentek meg.

Manapság világviszonylatban az emberek kevesebbet költenek ruhákra, ráadásul a ruhák terén olyan nagy a választék, hogy a fogyasztót egyre nehezebb elérni. Az egyszerű alapötleteknek köszönhetően a márka hatalmas erővel tört be a divat világába: havonta, akár hetente megújuló, széles választék, amely eleinte a nagyobb divatcégek ötleteit másolta, ezáltal vált vonzóvá a vásárlók számára.

Stratégiájuk egyértelműen és kimondottan a trendekre való villámgyors reagálás. Azt kapod náluk, ami a kifutón is szerepelt. Tizedannyiért. A ZARA kötelékében több mint 200 divattervező dolgozik, és mihelyst a legújabb bemutatókon készült fotók megjelennek, a tervezők fantáziája is elszabadul, és azonnal skiccelik a ruhákat, a szabászok pedig már dolgozhatnak is a modelleken. A kész ruhákat szinte szállítás közben illesztik össze, hogy aztán vasaló melegen kerüljenek az üzletekbe.

+1 TIPP: Egy-egy kollekció csupán néhány hétig elérhető, és nem gyártják újra a modelleket, ezért ha megláttál pár klassz dolgot valamelyik ZARA üzletben, gyorsan csapj le a kiszemelt holmikra! :-)))

Forrás, fotók: Just Creative

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése