2012. december 17., hétfő

NEMRUCI butikmegnyitón jártam

Milyen egy "3rd hand" bolt? Hogyan illeszkedik egy ilyen butik egy kávézó miliőjébe? Ilyen és ehhez hasonló kérdések kavarogtak a fejemben, amikor december 10-én berobogtam a Csendes kávézóba, hogy Németh Juci énekesnő boltmegnyitójáról számolhassak be.


Nem tudom, ti jártatok-e már a Csendesben, nekem ez volt az első alkalom, és hát elég meglepő a környezet. A falakon a legelképesztőbb falfirkák és dekorációk, maga a hely pedig a hatvanas éveket idézi, egyedi - és számomra egy kissé bizarr - módon.

De a butik megnyitójára kanyarodva: Juci kedvesen fogadott, de mivel kicsit megcsúsztak időben, arra kért, hogy várjak egy kicsit a kávézóban. Ekkor volt időm jobban szemügyre venni a mögöttem látható "kibelezett" magnókazettákat, amikből lógtak a szalagok... ez a tapasztalat ismét megerősített abban, hogy mindig csak előre szabad nézni... :-)))

Időközben sorra érkeztek a vendégek, szerintem Juci barátai és ismerősei voltak, de velem sem éreztette senki, hogy kilógnék a sorból. :) Mindenki mosolygott - leginkább szerintem az énekesnő, aki később körbevezetett a helyiségben.

Megtudtam tőle, hogy már több mint egy éve sikeresen működteti a Nemjuci Turit, ami a Nemjuci zenekar hivatalos ruháit takarja. Ezeket a cuccokat az énekesnő turkálja, kapnak egy kis Nemjuci logót, majd koncerteken egy utazó kis butikként mennek a bandával az országban mindenfelé, klubokba, fesztiválokra. A butik most "megáll", ugyanis a Csendes kávézó befogadja állandó üzemeltetésre.


Juci és bandája egyébként is nagy hangsúlyt fektet arra, hogy környezetüket legkisebb mértékben károsítsák új ötleteikkel, kiadványaikkal (a legutóbbi Nemjuci CD tok szemétből készült). Nekem is nagyon szimpatikus az álláspontjuk: kiállnak amellett, hogy az újrahasznosítás legyen egy kizárólagos szempont.

A már említett ideológia mentén Juci egész üzletében kizárólag újrahasznosított dolgokkal találkozhatunk, a fapolcoktól kezdve az akasztókig, valamint az énekesnő nagymamáinak régi vállfáin várakoznak a szép, Juci által válogatott és turkált ruhák, amik sok esetben új arcot is kapnak. 

A holmik egyébként számtalan színben, többféle méretben sorakoznak az akasztókon, és bizony vissza kellett fognom magam, hogy ne akarjam a legtöbbet felpróbálni - már a megnyitón... :))) De ha minden jól megy, visszamegyek majd hamarosan, mert most már nemcsak próbálgatni lehet, hanem vásárolni is. :)


A butik hétfőtől péntekig napi 3 órán át lesz nyitva, 17-20h-ig. Szerintem érdemes benézni! ;-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése