2013. november 4., hétfő

Fogyókúra helyett ezt (t)edd az álomalakért

Amikor lefogytam 10 kilót, mindenki azt kérdezgette, hogyan csináltam, és mi a titka, hogy még mindig fogyok. Hát, igazából nem diéták, nem is koplalás, hanem inkább valami olyasmi, hogy sok mindenre ráéreztem. Olyan dolgokra, hogy pl. mikor mit akar a testem, hogyan tudnám úgy alakítani a napi rutint, az étkezéseket, a sportot, hogy az "neki" jó legyen.

Valószínűleg ezért kaptam fel a fejem egy könyvújdonság láttán. Jan Chozen Bays Tudatos étkezés című művéről van szó, amit egyelőre nem olvastam, de már a címe és az alcíme is felkeltette a figyelmem. Ez utóbbi a következő: 'Felejtsük el a fogyókúrákat és figyeljünk testünk bölcsességére!'. Igen, ez éppen az, amire én is gondoltam...


A könyv rövid ismertetője a következő:
A tudatos jelenlét (mindfulness) gyakorlása jól használható arra is, hogy visszataláljunk az ételhez és a táplálkozáshoz való egészséges, „gyermeki” viszonyunkhoz. A könyvből kiderül, hogy milyen sokféle módon lehetünk éhesek, hogyan változtathatunk helytelen táplálkozási szokásainkon – beleértve a fogyókúrát és korunk más divatos módszereit –, és hogyan kapcsolhatjuk ezt össze a szerető kedvesség gyakorlásával.

A borítószöveget és a tartalomjegyzéket itt tudjátok megnézni. Ha pedig kíváncsiak vagytok arra, hogyan kezdődik a könyv, itt részleteket olvashattok az első fejezetből.

Abban a reményben adtam ezt most tovább nektek, hogy segíteni fog egy új egyensúly megtalálásában. Nekem - hasonló alapokkal - már sikerült. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése