2013. augusztus 8., csütörtök

Megkóstoltam az ország tortáit

Szerdán 10:30-ra egy különleges sajtótájékoztatóra voltam hivatalos, ami több szempontból is különleges volt. Például azért, mert a Parlament Vadász termében tartották meg, ami egész egyszerűen meseszép :) de azért is, mert a végén meg lehetett kóstolni az idei ország tortáját, no meg az ország cukormentes tortáját is.

Mutatok egy képet a sajtótájékoztatóról, amin látszik a terem szépsége - meg az is, hány újságíró, fotós és operatőr jelent meg a vendégek mellett a rendezvényen. 


Elhangzott számos információ és érdekesség arról, milyen lesz az idei augusztus 20-i ünnepségsorozat, melynek keretében az ország tortáit is meg lehet majd kóstolni. Azt is hallhattuk, hogyan illeszkedik majd mindez a Petőfi Rádió műsorrendjébe, és azt is, milyen nagy megtiszteltetésnek érzi Havasi Balázs, hogy ő írhatta idén a tűzijáték zenéjét. Majd - miután néhány szóban bemutatták az idei Szent István napi kenyérverseny győztesét, a tönkölybúzás-joghurtos kenyeret és a tortákat - kezdődhetett a kóstolás. 

Az ország cukormentes tortáját, a ribizlihabos-almás rétegest Erős Antónia vágta fel, aki az Egy Csepp Figyelem Alapítvány munkatársaival szintén jelen volt a sajtótájékoztatón. 


Sokan csak ezt kóstolták meg, én viszont úgy gondoltam, ha már lehetőségem van rá, az ország tortájából is kérek egy szeletet. Így nézett ki a tányérkámon a két süti: 


A hátsó, vagyis a milotai mézes grillázstorta lesz idén az ország tortája. Nekem nagyon ízlett, mert hasonlít a kedvenc sütimre, az Eszterházy tortára, de nem annyira édes. És a grillázs is épp olyan finom és ropogós a tetején, amilyennek lennie kell. Egyedül a legfelső, csokipudinghoz hasonló réteget nem tudtam értelmezni, de hát ki mást érdekelne ez a dolog egy ilyen finomság kóstolása közben?! :D

Az ország cukormentes tortája a Nándori Cukrászda remeke, így, pontosan ezzel a szóval élve. Ha nagy gourmet lennék, azt mondhatnám, hogy meglepően üdítő élmény a friss, édes almadarabkák kontrasztja a savanykás ribizlihabbal, de inkább csak annyit mondanék, hogy ez a torta is ízlett. Megtudtam, hogy nem tartalmaz fehér lisztet, sem finomított cukrot, adalékanyagokat vagy tartósítószert, és egy szelet kb. 130 pluszkalóriát jelent. Ez kb. fele vagy harmada annak, amit a többi, cukros-habos-csokis finomsággal fogyaszthatunk. 

Összességében nekem mindkettő másért ízlett. Az ország tortája azért, mert épp annyira diós, édes és kellemes, amennyire annak kell lennie, a cukormentes finomság pedig az ízek harmóniája miatt. Szerintem mindkettőt érdemes lesz megkóstolni az augusztus 20-ai ünnepségsorozat alkalmával, vagy akár azután is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése