Íme az esemény sajtóanyaga:
Cégér - jó bornak tervezz címkét!
Kihirdették a továbbjutó grafikusok és a programhoz csatlakozó fiatal borászok névsorát a Cégér pályázat sajtótájékoztatóján A Forum Hungaricum és a Hybridart Management Cégér-Jó bornak tervezz címkét! pályázatának sajtótájékoztatóján a Magyar Borok Házában bemutatták a sajtó képviselőinek azt a tíz grafikust, akiknek a pályázat első fordulójában készült címketerveit a neves borászokból, gasztronómusokból és grafikus művészekből álló szakmai zsűri a legjobbnak találta, és akik így továbbjutva, a második fordulóban elkészíthetik egy-egy fiatal, hazai borász borának címketervét. A nyertes cégér megalkotója egymillió forintos díjazásban részesül.
Kihirdették a továbbjutó grafikusok és a programhoz csatlakozó fiatal borászok névsorát a Cégér pályázat sajtótájékoztatóján A Forum Hungaricum és a Hybridart Management Cégér-Jó bornak tervezz címkét! pályázatának sajtótájékoztatóján a Magyar Borok Házában bemutatták a sajtó képviselőinek azt a tíz grafikust, akiknek a pályázat első fordulójában készült címketerveit a neves borászokból, gasztronómusokból és grafikus művészekből álló szakmai zsűri a legjobbnak találta, és akik így továbbjutva, a második fordulóban elkészíthetik egy-egy fiatal, hazai borász borának címketervét. A nyertes cégér megalkotója egymillió forintos díjazásban részesül.
A Cégér pályázat célja a design és a bor találkozási pontján a fiatal, tehetséges grafikusok és borászok egymásra találásának elősegítése, valamint a magyar borászok vizuális megjelenésének, termékeik eladhatóságának javítása. A borászokkal való együttműködés egyúttal kiváló lehetőség a pályakezdő grafikusok bemutatkozására, szakmai portfóliójuk bővítésére, fogalmazott Erdélyi Szabolcs, a projektet gondozó Hybridart kreatív vezetője.
A pályázók első körben Figula Mihály Hét Hektár borához készíthettek címketerveket. Az ígéretes díjazásnak és az izgalmas kihívásnak köszönhetően több, mint kétszáz nívós grafikai pályázat érkezett a szervezőkhöz. A pályázatokat ismert és elismert szakemberek értékelték. A zsűritagok: Ács Zoltán, Auth Attila, Balla Dóra, Benkő Zoltán, Fabricius Gábor,Figula Mihály,Ipacs Géza, Lelkes László,Németh Ágnes,Rókusfalvy Pál, Tálos Attila, Tiffán Zsolt. Az értékelésnél a zsűri figyelembe vette a pályaművek grafikai minőségét, a bor, mint termékkategória megértését vizuális oldalról, az ötlet és a címke vizuális világának eredetiségét, a termék pozicionálását, illetve, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor, mint termék lényegét.
Az első körből továbbjutott grafikusokhoz a projekt ezen fázisában csatlakoznak azok a borászok, akiket a CEWI borszakértői szakmai borkóstolók eredményei alapján választottak ki arra törekedve, hogy személyük által minél több hazai borvidék képviseltethesse magát a projektben.
A borászok részvételükkel nemcsak rendhagyó, művészi igényességű cégérhez juthatnak, de felfrissíthetik márka arculatukat, vagy akár megtehetik a kezdő lépéseket borászatuk új, egységes márkaképének kialakítására is. Jelentkezésükkel vállalták, hogy egy-egy grafikussal együttműködnek a címketervezési időszakban, megismertetik őt a boraikkal, a termőterülettel és biztosítják számára a tervezéshez szükséges információkat.
Az elkészült címketervek a borokkal együtt, 2012. október 26. és november 7. között, az Erzsébet téri Akvárium Klubban gasztronómiai napok és kiállítás keretében mutatkoznak be a hazai közönségnek. Jövő év tavaszától nemzetközi kiállítások és borkóstoló rendezvények keretében a Berlinben, Rómában, és Párizsban működő Magyar Kulturális Intézetekben a külföldi nagyközönségnek mutatják be a kiállítási anyagot a szervezők.
A grafikus-borász párokat sorsolással döntötték el a sajtótájékoztató helyszínén. A következő párosok dolgoznak majd együtt:
Bogányi Gergely és Csetvei Krisztina – Csetvei Pince
Gilányi Nóra és Ludányi Balázs- Centurio Borház
Győri Zsolt és Molnár Tibor – Vincellér-ház
José Simon és ifjabb. Heimann Zoltán – Heimann Családi Birtok
Kiss Miklós és Juhász Tibor – Pastor Pince
Kiss Zsombor és - Borbély Tamás – Borbély Családi Pincészet
Kovács Attila és - Hagymási Tamás – Hagymási Pincészet
Szendeff Lőrinc és – Ungváry Krisztián – Vayi Borászat
Szőke Gergely és Bock Valér –Bock Pince Panzió Étterem
Hidden Characters (Nagy Dániel és Orbán Péter) - Hernyák Tamás- Hernyák Birtok
A pályázók első körben Figula Mihály Hét Hektár borához készíthettek címketerveket. Az ígéretes díjazásnak és az izgalmas kihívásnak köszönhetően több, mint kétszáz nívós grafikai pályázat érkezett a szervezőkhöz. A pályázatokat ismert és elismert szakemberek értékelték. A zsűritagok: Ács Zoltán, Auth Attila, Balla Dóra, Benkő Zoltán, Fabricius Gábor,Figula Mihály,Ipacs Géza, Lelkes László,Németh Ágnes,Rókusfalvy Pál, Tálos Attila, Tiffán Zsolt. Az értékelésnél a zsűri figyelembe vette a pályaművek grafikai minőségét, a bor, mint termékkategória megértését vizuális oldalról, az ötlet és a címke vizuális világának eredetiségét, a termék pozicionálását, illetve, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor, mint termék lényegét.
Az első körből továbbjutott grafikusokhoz a projekt ezen fázisában csatlakoznak azok a borászok, akiket a CEWI borszakértői szakmai borkóstolók eredményei alapján választottak ki arra törekedve, hogy személyük által minél több hazai borvidék képviseltethesse magát a projektben.
A borászok részvételükkel nemcsak rendhagyó, művészi igényességű cégérhez juthatnak, de felfrissíthetik márka arculatukat, vagy akár megtehetik a kezdő lépéseket borászatuk új, egységes márkaképének kialakítására is. Jelentkezésükkel vállalták, hogy egy-egy grafikussal együttműködnek a címketervezési időszakban, megismertetik őt a boraikkal, a termőterülettel és biztosítják számára a tervezéshez szükséges információkat.
Az elkészült címketervek a borokkal együtt, 2012. október 26. és november 7. között, az Erzsébet téri Akvárium Klubban gasztronómiai napok és kiállítás keretében mutatkoznak be a hazai közönségnek. Jövő év tavaszától nemzetközi kiállítások és borkóstoló rendezvények keretében a Berlinben, Rómában, és Párizsban működő Magyar Kulturális Intézetekben a külföldi nagyközönségnek mutatják be a kiállítási anyagot a szervezők.
A grafikus-borász párokat sorsolással döntötték el a sajtótájékoztató helyszínén. A következő párosok dolgoznak majd együtt:
Bogányi Gergely és Csetvei Krisztina – Csetvei Pince
Gilányi Nóra és Ludányi Balázs- Centurio Borház
Győri Zsolt és Molnár Tibor – Vincellér-ház
José Simon és ifjabb. Heimann Zoltán – Heimann Családi Birtok
Kiss Miklós és Juhász Tibor – Pastor Pince
Kiss Zsombor és - Borbély Tamás – Borbély Családi Pincészet
Kovács Attila és - Hagymási Tamás – Hagymási Pincészet
Szendeff Lőrinc és – Ungváry Krisztián – Vayi Borászat
Szőke Gergely és Bock Valér –Bock Pince Panzió Étterem
Hidden Characters (Nagy Dániel és Orbán Péter) - Hernyák Tamás- Hernyák Birtok
További részletek a Hybridart weboldalán: www.hybridart.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése