2013. április 30., kedd

Brasch Bence 5 tippje az érettségi előtt állóknak

Ha épp érettségi előtt állsz, vagy rokonaid, barátaid vannak ebben a helyzetben, akkor talán hasznos lehet neked, nektek a következő bejegyzés - Brasch Bence a közelmúltban adott néhány tippet, melyekkel könnyebb lehet a felkészülés (talán nemcsak az érettségire, hanem a későbbi vizsgákra is). :))

Brasch Bence nemrég bevallotta, nem igazán tudott készülni az érettségijére a fellépései miatt. Szerencsére most már megedződött a memóriája, és hihetetlen gyorsasággal képes megtanulni a szövegeit, amely nagy előnyt jelent számtalan elfoglaltsága mellett. Persze azért vannak titkos praktikái, például a napi 2-3 csésze NESCAFÉ 3in1 kávé, ami teljesen felpörgeti őt a tanuláshoz.

Bence karrierje a 2009-es Csillag Születik tehetségkutató óta felfelé ível. Az éneklés mellett a Budapesti Operettszínház több darabjában is szerepel és az ottani Musical Stúdióban végzős. Egy biztos, a fiatal sztár nem unatkozik, rengeteget tanul.  Elárulta, hogy ez nem mindig volt így, sajnos az érettségire a fellépések miatt nem nagyon volt ideje felkészülni. 

Épp az utolsó évben kerültem be a Csillag Születikbe, így az utolsó félévben már magántanuló voltam és felköltöztem Budapestre, még a szalagavatómon sem tudtam részt venni, éppen azon a napon estem ki az élő műsorból. Sokkal nehezebb volt követni az anyagot, de szerencsére nagyon jó fejek voltak a tanáraim. Az érettségire nem igazán volt időm felkészülni a fellépések miatt. Kicsit félek bevallani, de nagyon sok olyan tétel volt, amit előtte nap egy fellépés szünetében olvastam el. Ráadásul hajnali 3-ra értem haza, 2-3 óra múlva már kelnem is kellett, hogy odaérjek Mosonmagyaróvárra a reggel 8 órai szóbeli érettségire Pestről.”

Bence az írásbeli előtt nem izgult, mert  úgy volt vele, hogy egyedül van, leírja a  papírra, amit tud, és valaki majd elolvassa. A szóbelin viszont annál inkább, hiszen nem volt egyszerű számára.

”Tudtam, hogy ott lesz velem szemben az egész tanári kar, és ha nem tudom a tételeket, akkor az nagyon ciki. A törin például elég nagy pácban voltam, kihúztam egy tételt, amit pont nem tudtam, és elkezdtem egy másikról nagyon magabiztosan beszélni, de sajnos a felénél rájöttek. Nagyon zavarban voltam, rengeteget belekérdezett a tanárom, végül az érettségi elnök kérte, hogy hadd mondjam el legalább, amit tudok.”

Azért a most érettségizőknek azt tanácsolja, hogy ne bízzák magukat a véletlenre, hanem készüljenek, hogy elkerüljék a kellemetlen a pillanatokat. Gyakoroljanak, a típusfeladatok neki is sokat segítettek az írásbelire való felkészülésnél, és ha már nagyon elegük van, igyanak meg egy NESCAFÉ 3in1-t, amivel igazán felpörgethetik magukat a tanuláshoz. És persze amikor tehetik, szakítsák meg a tanulást egy rövid edzéssel, így sokkal könnyebben tudják majd venni az akadályokat.

Ma már Bence sem retteg a megmérettetésektől, megedződött a memóriája, és hallás alapján képes megjegyezni szövegeit. Elmesélte, hogy a legutóbbi próba előtt volt még 15 perc szabad ideje, ami alatt képes volt az összes szövegét megtanulni.

A fellépések előtt azonban elárulta még mindig van egy egészséges izgalom benne: „Kicsit mindig izgulok a fellépések előtt, de ha már a színpadon állok, akkor ez teljesen elmúlik. Előtte sem úgy izgulok, hogy most ki kell állnom, hanem vannak bizonyos elvárásaim magammal szemben. Például, ha csináltam tegnap egy jó előadást, azt szeretném, ha legalább olyan jó lenne, vagy még jobb. Ez kell is, mert különben olyan élettelen lenne az egész”.


Bence felpörgető tippjei az érettségi előtt állóknak

1.       Típusfeladatok gyakorlása
Bence típusfeladatokat csinálgatott rendszeresen az írásbeli előtt, amely sokat segített a felkészülésben. Az érettségizőknek azt tanácsolom, hogy a szóbelire mindenképpen készüljenek többet, ha nem akarnak maguknak kellemetlen pillanatokat.

2.       Kellő alvás
Nekem a szövegek tanulásánál az is sokat segít, ha előtte lévő nap időben lefekszem aludni, így sokkal kipihentebb vagyok a próbákon, jobban is fog az agyam. 

3.       Kávé
A próbák és az előadások előtt egy 3in1 kávét szoktam inni, mert segít, hogy rápörögjek az eseményekre.

4.       Edzés
A kávé mellett az edzés, ami még felpezsdít. Ma is a délutáni előadásom előtt voltam még edzeni, úsztam, futottam, kardióztam, és még a fejfájásom is elmúlt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése